Köpevillkor
1. Om Cozy Comfort
Företaget Cozy Comfort AB (040308-1144) har sitt säte i Tibro. Företagets postadress är Tibro.
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till cozycomfort.kundtjanst@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till cozycomfort.kundtjanst@gmail.com.
3. Leverans
Våra normala leveranstider är 5–12 arbetsdagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
På grund av hög belastning hos postleverantör kan det hända att förseningar uppkommer. Vi ber er därför ha överseende med detta då det inte är något vi kan påverka.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via e-post: cozycomfort.kundtjanst@gmail.com.
Notera att det kan tillkomma ytterligare tull- och momsavgifter då du som kund är privatimportör av produkten du beställer.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av ändrade leverantörspriser, tryckfel samt felaktigheter i prisinformationen. Vi förbehåller oss rätten att justera priset vid behov.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit varan.
5.1 Vid nyttjande av ångerrätten:
Du måste meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet skickas till cozycomfort.kundtjanst@gmail.com.
I ditt mejl ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå tydligt.
Produkten ska returneras inom 14 dagar efter att du meddelat oss. Du står för returfrakt, leverans och produktens skick vid retur. Skicka därför varan välpaketerad och helst i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande eventuell värdeminskning om produkten är använd eller skadad.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
-
Förseglade produkter av hälso- eller hygienskäl där förseglingen brutits.
-
Specialtillverkade produkter med personlig anpassning.
-
Tjänster som påbörjats med ditt samtycke utan ångerrätt.
-
Varor som snabbt kan försämras (t.ex. livsmedel).
-
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
6. Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss att åtgärda felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Kontakta alltid oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas snarast efter att felet upptäckts.
6.1 Så här gör du vid reklamation:
Skicka ett mejl till cozycomfort.kundtjanst@gmail.com med namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller ersätta varan, återbetalar vi dig enligt lag. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vid tvist följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) – se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador orsakade av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar eller fel utanför vår kontroll (force majeure), såsom arbetskonflikter, eldsvåda, myndighetsbeslut eller leverantörsförseningar.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Färgskillnader kan förekomma på grund av skärm eller ljusförhållanden.
9. Cookies
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan läsa mer om hur cookies fungerar på Post- och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter (GDPR)
Genom att handla hos Cozy AB accepterar du vår dataskyddspolicy. Vi samlar endast in uppgifter som behövs för att behandla din beställning och skyddar dem enligt gällande lagstiftning.